برگزاری ورکشاپ با عنوان ” مرمت کارهای اصیل وقدیمی ” ویژه رشته طراحی فرش

رفوگری و مرمت فرش، هنری ارزشمند، ماندگار ولی نیمه جان و تا حدودی فراموش شده است که قدمتی به بلندای تولید فرش در جهان دارد.

از آنجا که فرش دستباف در معرض آسیب های فراوانی همچون پوسیدگی، رطوبت، بیدزدگی و سوختگی قرار می گیرد، ضرر اقتصادی به افراد جامعه وارد می آورد.

از این رو به منظور احیاء ارزش و اعتبار فرش، مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 32 تهران در تاریخ 19 اردیبهشت ماه 1401 ورکشاپی تحت عنوان” مرمت کارهای اصیل، قدیمی و عشایری” توسط استاد برجسته و پیشکسوت این هنر ایرانی، جناب آقای ” معرفت اله لطفی” و با حضور ریاست محترم دانشگاه جناب آقای     ” سید امیر حسینی” و جمعی از اساتید و دانشجویان فعال و علاقه مند به این هنر ارزشمند برگزار شد.

در این ورکشاپ پس از تعریف کلی و بیان اهمیت رفوگری فرش و ذکر تاریخچه ی سیر مرمت فرش، به دانشجویان آموزش داده شد که چگونه با بهره گیری از قلاب، درفش، قیچی، سوزن و نخ های ویژه در چارچوب طراحی شده، پوسیدگی و پارگی را مرمت می کند، به گونه ای که به سختی بتوان بخش های رفوکاری شده را پیدا کرد.

ریاست محترم واحد 32 ضمن صحبت هایشان، هدف خود را از برپایی این ورکشاپ، همراهی در ارتقاء بخشی این رشته هنری و صنعتی (هنر رفوکاری و مرمت کاری فرش های اصیل، قدیمی و عشایری) و رفع کم و کاستی های موجود بیان کرد. وی یکی از اهداف خود را در گام های بعدی کمک به کارآفرینی و حمایت از کسب و کار دست اندرکاران این هنر اصیل عنوان کرد.

امید که به یاری خدا و همت بلند مسئولین، علاوه بر صنعت مرمت فرش همه هنرهای سنتی که از گذشتگان و نیاکان به میراث رسیده اند در کنار صنعت و پیشرفت احیاء شوند و به آسانی از یادها نرود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایر اخبار و اطلاعیه ها

اسکرول به بالا
×

سلام!

برای راهنمایی و چت با کارشناسان پشتیبان در واتس اپ بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟