معرفی رشته کارشناسی روابط عمومی

از یک قرن پیش، مدیریت سازمان ها، روابط عمومی را بخش با اهمیتی از عناصر مدیریت خود می شناسد که برای جلب پشتیبانی گروه های خارجی و داخلی سازمان، ناگزیر به بهره گیری از تکنیک های آن هستند و می پندارند که در شرایط پیچیده اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کنونی، ادامه و استمرار فعالیت های سازمان بدون یاری گرفتن از آن مقدور نیست. روابط عمومی به معنی کنونی آن، شاخه ی مدیریت نوین و بازوی ارتباطی مدیریت است و آن را بخشی از اجزاء و عناصر مدیریت امروزی می دانند که بر نظریه های علمی، شیوه های کاربردی و تکنیک های معینی استوار است و نوشته ها و متون حرفه ای خاص خویش را دارد و فعالیت ها و اقدامات آن با معیارها و ضوابط خاصی سنجیده می شود و مقررات اخلاقی پذیرفته شده ای نیز برای تشخیص سره از ناسره، رفتارها و کارهای روابط عمومی وضع شده است که می باید به آن عمل گردد.

تعداد واحدهای قابل اخذ در این رشته 70 واحد می باشد.

  • اصول و فنون مذاکره
  • مدیریت کسب و کار و بهره وری
  • مدیریت مراکز و سازمان های فرهنگی
  • تصمیم سازی و تصمیم گیری بخردانه
  • تفکر نقادانه و اقتضائی
  • خلاقیت و نوآوری
  • تجزیه و تحلیل رخدادها و ارائه راه حل بهینه
  • ایده پردازی تبلیغات داشته باشد و بتواند سناریو تبلیغی بنویسد.
  • نظارت و کنترل اجرای ایده ها داشته باشد.
  • روش های هنری را در محتوای تبلیغات به کار بندد.
  • پیام های تبلیغاتی را در جامعه معنایابی کند.
  • بتواند با شبکه های اجتماعی کار کند.
  • مدیریت به منظور فراهم نمودن مشارکت اجتماعی برای اهداف توسعه کشور را داشته باشد.
  • برنامه ریزی و ارزیابی، تشکیلات و سازمان دهی، بودجه بندی مناسب برای روابط عمومی انجام دهد.
  • مقاله بنویسد.
  • قادر به تهیه جوابیه و پاسخگویی به رسانه ای گوناگون باشد. و متن سخنرانی برای مدیر ارشد سازمان را تهیه نماید.
  • تاکتیک های رسانه ای را بشناسد.
  • با توانمندی های نوین آشنا شود.
  • توانایی مانیتورینگ رسانه های خارجی و تحلیل آنها را داشته باشد.
  • با تاثیرات رسانه ها بر مخاطبان و جامعه آشنا باشد.

در صورتی که مقطع کاردانی دانشجو با مقطع کارشناسی (مقطع فعلی) مرتبط نباشد.
در این صورت دانشجو می بایست حداکثر 6 واحد از دروس جبرانی اخذ نماید.

دانشجو اگر از دانشگاه دیگری اخراج شده باشد یا انصراف داده باشد می تواند دروس مرتبط با سرفصل رشته انتخابی در این مرکز را تا سقف 45 واحد با توجه به شرایط بخشنامه مربوطه معادل کند.

دانشجویانی که معدل آنها بالای 17 باشد در ترم بعد می توانند تا سقف 24 واحد درس اخذ نمایند.

در پایان ترم آخر چنانچه دروسی برای دانشجو باقیمانده باشد تا سقف 4 واحد نظری (دو درس نظری) یا یک درس نظری و یک درس نظری_عملی (به شرط اینکه در این درس نمره قبولی نگرفته باشد) می تواند اخذ کند.

دانشگاه دو سایت مجهز شامل سیستم هایی با منابع سخت افزاری و نرم افزاری قوی به همراه ویدئو پرژکتور و اینترنت پرسرعت برای دانشجویان در این رشته در نظر گرفته است.

تخفیف شهریه در موارد زیر به دانشجو تعلق می گیرد:

  • در صورتی که دانشجو سه فرد را برای تحصیل در این مرکز معرفی کند.
  • در صورتی که در سطح استان یا کشور مقام و افتخاری برای دانشگاه کسب کند.
  • در صورتی که دانشجوی ممتاز باشد.
  • دانشجویان مهارتی، که یک اختراع، تولید یا مقاله داشته باشند.

معرفی اساتید رشته کارشناسی روابط عمومی

اسکرول به بالا